2008. január 22.

lekváros muffin

... ha most nem készítem el a bejegyzés, akkor soha. A karácsonyi aprósütis fotók még mindig várakoznak, hogy ide felkerüljenek... úgyhogy most, azonnal, tessék:
Super gyors post lesz ez, mivel hullafáradt vagyok.... elmúlt 7 (19) óra, mire eljutottam a konyháig (addig hivatal, könyvtár, bevásárlás, kis családi élet) - és úgy gondoltam ma, muffint sütök ... ráéheztem, meglepinek számon (-ha marad), és Andris - a muffin-fun - is vendégünk lesz.
Ime:
1. lépés: sütőt előmelegítjük, kiolajozom a szilikonformákat.
2. lépés: a szilárd állagú alapanyagokat összekeverem: 1 1/2 pohár liszt, 2-3 ek. kakaópor (akár instant is), 1-2 teáskanál sütőpor, 1 csomag van. cukor, 1/2 pohár cukor, maradék őrölt dió, csipet só.
3. lépés: 1/2 csésze tejet, fagyos margarint felmelegítek
4. lépés: a folyadékokat és a szilárd anyagokat összekeverem + 1 db tojással.
5. lépés: a kellő állag eléréséhez kis olajat, vagy a hűtőben található akármit pl. megybefőtt levét, akármi finomságot adagolunk a kulimászhoz, amennyiben nem elég folyékony.
6. lépés: a formákat félig megtöltöm, majd kemény, megszikkadt lekvárdarabkákat helyezek egy-egy formába. Ezután majd' teljes magasságig megtöltöm a formákat a tésztával.

7. lépés: előmelegített sütőben, az illatok intenzív észleléséig sütöm, majd hűlni hagyom, - így könnyebben eltávolíthatók a formából.

... majd bekapcsolódom az Orvlövész -be, magam elé veszem a muffint, tökmagot, popcornt, mogyorót és a családommal lazulunk ... :)

remélem ötletet adtam ezzel másoknak is,
jó étvágyat hozzá!!
Az elnagyolt fotókért pedig elnézéseteket kérem ...

Nincsenek megjegyzések: