2007. november 7.

Rakott krumpli - kissé másképp

Minap vásároltam egy cuki tálat - terrakotta -, alig 30 cm x 16 cm. Olyan igazából 2 személyes vacsira alkalmas ... gondoltam ma, felavatom.
Kép itt,

még üresen.

Rakott krumpli lesz, amivel kipróbálom.
Nyers krumplit (3db nagyobbacska) vékony karikákra (2 mm-nél nem vastagabb) szeleteltem. Úgyszintén 3 db keményre főtt tojást, tovább 1 db nagyobbacska hagymát szintén, az alig egy arasznyi kolbászkával felkarikáztam. Bacon szalonnával burkoltam a tálat, majd rétegezve, közben bőven megsózva helyeztem el a finomságokat. Legvégén tejföllel (amibe házi pritamin paprika örleményt kevertem) bőven meglocsoltam, és fóliával lefedve forró sütőben alaposan át/megsütöttem, majd mielőtt kivettem, pár percig fólia nélkül pirítottam a tetejét.


Puha, fehér kenyérrel, majd száraz vörös borral fogysztva (Balatonboglári Cabernet Sauvignon) ajánlom.

... és akkor most jöhet Szókratész ...
-húúú, de meg lesz, meg, meg, meg bizony !!!

Nincsenek megjegyzések: